Продавець Інтернет-магазин "TechGarazh" розвиває свій бізнес на Prom.ua 5 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
98 відгуків
promo_banner
+380 (67) 166-66-87
+380 (73) 123-97-77
TechGarazh
Кошик

Реле та релейні модулі

в виде галереив виде списка

Асортимент групи Реле та релейні модулі

Що таке реле?

Реле являє собою автоматичний пристрій комутації, який працює в ключовому режимі. Комутувати ланцюг можна й вручну, але тільки застосування реле дало змогу широкі можливості з автоматизації процесів комутації силових ланцюгів.

Принцип роботи

Електромеханічний електронний компонент призначений для поділу ланцюгів керівних сигналів і сильноточного навантаження. Важливою позитивною перевагою будь-якого реле є гальванічна розв'язка вхідного та вихідного ланцюга. Будь-яке реле спрацьовує у разі збільшення вхідної величини до певного значення. Після досягнення порогового значення, скачком спрацьовує виконавчий механізм і замикає вихідний ланцюг. Вхідна величина може мати різну природу: напруга та температура. Також розрізняється специфіка застосування. Залежно від цього розрізняють кілька різновидів реле:

  • електромагнітні;
  • автомобільні;
  • термореле.
  Електромагнітні. Конструктивні елементи:
  • електромагнітна котушка на осердя;
  • якір із пружиною;
  • нерухомі контакти;
  • рухома контактна пластина.

Напруга, що подається на обмотку, створює магнітне поле навколо провідника з струмом (котушкою). Це поле притягує якір, долаючи опір пружини. Якір механічно впливає на рухому контактну групу, яка електрично замикається з нерухомою групою. У результаті, замикається вихідний ланцюг, на навантаження подається напруга та протікає електричний струм.

Основні параметри електромагнітних реле

  • Напруга спрацьовування (В);
  • Максимальна комутована напруга (В);
  • Максимальний комутований струм;
  • Число контактних груп;
  • Тип комутації (типи перемикачів).

Напруга спрацьовування визначається величиною, за якої відбувається комутація вихідного ланцюга. Залежно від різновиду пристрою, він може бути як постійним, так і змінним. Можна вибрати такі реле: 3-5 Вольт, 6-12 вольтів, 24 вольти та 48-380 вольтів. Максимальна комутована напруга та струм визначає термін експлуатації виробу. Не треба перевищувати ці значення. Максимальна комутована напруга може бути як змінною або постійною. Купуючи виріб, ви маєте визначитися з числом контактних груп на ньому. Якщо контактних груп реле понад одну, з'являється можливість за допомогою одного реле керувати кількома пристроями. Також є різні типи перемикачів:

  • SPDT (Single Pole, Double Throw). Один полюс і два напрями, у яких до одного загального контакту може бути під'єднаний один із двох інших контактів (перемикальний),
  • DPDT (Double Pole, Double Throw). Два полюси та два напрями. За принципом комутації аналогічно реле типу SPDT, але з двома електрично незалежними групами контактів,
  • SPST (Single Pole, Single Throw). Один полюс і один напрям. Тут єдиний контакт може бути під'єднаний тільки до одного контакту (або вимкнений від нього). Залежно від цього розрізняють реле з нормально замкнутими та нормально розімкненими контактами.

Характеристика додаткових параметрів:

  • кількість циклів спрацьовування;
  • опір обмотування;
  • струм спрацьовування;
  • струм відпускання;
  • опір електричного контакту;
  • матеріал контактів.

Причини можливих несправностей

  • Підгоряння контактів вихідного ланцюга. У момент замикання й розмикання між контактами відбувається процес іскроутворення, що призводить до появи нагару. Для зменшення впливу цього явища можуть встановлюватися іскрогасники з резистору та конденсатора. Розрізняють поступове підгоряння контактів, пов'язаних із природним зносом і аварійний режим, коли йде прискорений знос, пов'язаний із чималим перевищенням комутованого вихідного струму, який можна перевірити мультиметром (до 10-20 ампер) або струмовими кліщами та напруження.
  • Чимале перевищення вхідної напруги. Допускається незначні вхідної коливання. Якщо вхідне набагато перевищує напругу спрацьовування, котушка може згоріти й реле вийде з ладу.
  • Знижена вхідна напруга. У такому разі механізм просто не спрацює.
  • Міжвіткове замикання в котушці. Може статися через заводське брак (наприклад, у разі неякісної ізоляції обмотування) або перевищення вхідної напруги та перегрівання.

Автомобільні. Широке поширення отримали в автомобільній промисловості. Автомобільні реле можуть комутувати струми в десятки ампер, наприклад, під час увімкнення вентилятора обдування радіатора системи охолодження. Це різновид електромагнітних і вирізняються такими особливостями.

  • Напруга спрацьовування (вмикання) може бути тільки постійною й залежить від використовуваних акумуляторів у відповідній моделі автомобіля: 6В, 12 В або 24 В.
  • В автомобільних реле комутована напруга також не може перевищувати бортову.
  • Конструктивно забезпечені спеціальними кріпильними елементами (зазвичай під болт або гвинт).

Інші параметри пристроїв повністю збігаються з параметрами електромагнітних реле. Використовуються для комутації струмів у десятки амперів. У ланцюзі ввімкнення таких реле для захисту навантаження встановлюється запобіжник.

Термореле. Якщо електромагнітні й автомобільні керуються напругою, то вхідній керувальній величі термореле є температура.

Основні параметри

  • Температура спрацьовування (В);
  • Температура відновлення (В);
  • Максимальна комутована напруга (В);
  • Максимальний комутований струм.

Приєднання виводів реле зазвичай виконується методом паяння. У стаціонарних умовах це електричний паяльник середньої потужності, а в аварійних або далеко від розетки 220 В — газовий пальник.

Термореле завжди має одну контактну групу.

Зазвичай вони розраховані на комутацію навантаження, під'єднану безпосередньо до мережі змінної напруги. Мають нормально замкнуті контакти. У разі перевищення температури спрацьовування вище допустимої, контакти розмикаються, розриваючи ланцюг навантаження. Після зниження температури до так званої температури відновлення, вони знову під'єднує навантаження. Температура відновлення на кілька градусів (або десятків градусів) нижче температури спрацьовування. Цей вид використовується переважно для захисту навантаження. Термореле розрізняються конструктивними особливостями, наприклад:

  • KSD 9700 (95°C, 5A, 250V);
  • KSD 301 (85°C, 10A, 250V)

Під час заміни термореле, треба купувати повністю ідентичне, розраховане на ту саму температуру та комутований струм. Купити призначене для короткої температури можна, якщо таке відхилення допускається електричною схемою. Також замінюване термореле має підходити до конструктивних особливостей. У нашому інтернет-магазині ви можете купити всі типи реле за доступною ціною та доставкою по всій Україні. Ласкаво просимо у світ радіоелектроніки!

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner